Projekt: Asistivne tehnologije

 

eTwinning projekt: Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama


 

dsolnicki 2   

eTwinning projekt pod nazivom “Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama” pokrenut je da bi omogućio povezivanje vukovarskih gimnazijalaca s učenicima Tehničke škole Karlovac, a s ciljem upoznavanja specifičnosti života osoba s posebnim potrebama.

Projekt je pokrenula nastavnica Sanda Šutalo iz Tehničke škole Karlovac u suradnji s nastavnicom Sanjom Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar, a provodit će se od ponedjeljka, 1. veljače pa do nedjelje, 20. lipnja. 2021. godine. U vođenju i realizaciji projekta pomoći će Maja Sokač, profesorica hrvatskoga jezika u Gimnaziji Karlovac i Sandra Tomac Lovasić, profesorica engleskog jezika u Tehničkoj školi Karlovac. Izvodeći predviđenih 12 aktivnosti, učenici će kroz 16 tjedana analizirati utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na život osoba s posebnim potrebama.

Termin posebne odgojno-obrazovne potrebe je krovni termin za dvije podskupine učenika: za učenike s teškoćama u razvoju, ali i darovite učenike koji zbog svojih iznadprosječnih sposobnosti također zahtijevaju poseban odgojno-obrazovni pristup. Ovim projektom, fokus je postavljen na sadržaje za osobe s teškoćama u razvoju.

Zajedničkom suradnjom učenika dviju škola, pripremit će se prilagođeni digitalni sadržaji za učenje, za osobe s teškoćama u razvoju. Ti će sadržaji, zajedno s iskustvom ovakvog načina rada, biti objediniti u e-knjizi. Učenici će ovim projektom razvijati komunikacijske, društvene i IKT vještine. Razmjenjivat će gledišta i iskustava uz toleranciju i uvažavanje tuđih stavova, stvarat će i objavljivati digitalne sadržaje, upoznati specifičnosti života osoba s posebnim potrebama, analizirati utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na njihov život te razvijati toleranciju i empatiju.

Inkluzivna i digitalna (asistivna) tehnologija predstavit će se kao mogućnost poboljšanja kvalitete edukacijskog procesa u stjecanju znanja i vještina u području primjene dobrih praksi budući se danas kontinuirano promiču vrijednosti i načela inkluzivnosti. Vrijednosti i načela inkluzivnosti podrazumijevaju uvažavanje različitosti i stav da sva djeca mogu učiti i imaju iste potrebe, ali je način njihova zadovoljavanja tih potreba različit.

Događanja u projektu detaljno su popračena izvještajima koji se bilježe na blogu pokrenutom za ovu potrebu.
Trenutne informacije o aktivnostima projekta dostupne su korisnicima eTwinninga na platformi TwinSpace.

BLOG PROJEKTA